מה אנחנו עושים?

שוק ההון הישראלי עבר כברת דרך משמעותית בעשור החולף, ובשנתיים האחרונות בפרט. פעם, בשנות ה 90' (מי זוכר..), היה זה שוק של "אינדיאנים", "סוסים", "סיבובים" ו"טיפים". אלו פינו מקומם לפני למעלה מעשור לטובת מושגים כגון: "כיסוי אנליטי", "המלצה" ו"מודל כלכלי". כיום, לאחר המשבר אליו נקלעו חברות שנחשבו "חסינות" ו"מובטחות" ולאחר שהכינוי "טייקון" הפך כמעט למילת גנאי, לא רק השחקנים המרכיבים את השוק וכלי ההשקעה השתנו, אלא גם אופן תהליך קבלת ההחלטות וכמובן רמת תחכומו ודרישותיו של המשקיע. הקהילה הפיננסית בוגרת ומפותחת יותר: דורשת שקיפות , הגינות ועמידה בכללי אחריות תאגידית, זאת לצד מחלקות כלכליות המונות אנליסטים מתמחים בתחומם, וועדות השקעה והחלטות המבוססות על עבודות ניתוח והערכות שווי.

והנהלות החברות הציבוריות? אם פעם היו "מצופות" לשתף פעולה, היום הן נדרשות לעשות זאת ולעיתים אף מחוייבות, כמובן בהתאם לכללי המשחק החדשים.

המשקיעים היום הרבה יותר ביקורתיים, חשדנים וזהירים. "להצביע ברגליים" כבר אינו דבר יוצא דופן: התנגדות באסיפות כלליות להחלטות שאינן עולות בקנה אחד עם טובת הציבור, "הענשת" חברות שלקו ברמת אמינותן והתעלמות מחברות אשר אינן מאפשרות "שקיפות" וקבלת אינפורמציה, הם כבר בגדר נורמה.

התייחסותם והבנתם של המשקיעים את החברה משתקפת במחיר המניה, מחזורי המסחר והיקף הכיסוי האנליטי. ומהצד השני, יותר חברות ישראליות מכירות בתועלת של ניהול קשר ישיר עם המשקיעים ומשנות את כללי ההתנהגות.

המשוואה פשוטה: חברות הדואגות לקיים קשר עם משקיעים, לחשוף את המתרחש בחברה ואשר מתייחסות לבעל המניות כשותף, זוכות לתמחור הולם ותמיכה, גם, ובעיקר, בעתות משבר. 

  • בניית אסטרטגיה לניהול ה IR
  • ייזום פגישות שוטפות עם משקיעים
  • כתיבת ניירות עמדה להנהלת החברה
  • כתיבת מצגות
  • ייעוץ בעריכת תכנים פיננסיים באתר האינטרנט
  • בניית מאגר נתונים מותאם לחברה
  • כתיבה, תרגום והפצת ידיעות
  • ייזום וביצוע "רוד שואו"
  • עריכת סקרי משקיעים (Perception studies)
  • איסוף וניהול מידע לקראת הצבעה באספות כלליות.
  • ארגון כנסי משקיעים וסיורים מקצועיים בארץ ובעולם